Monday, July 16, 2007

Wanderlust







我没有在奇异果包装厂工作了,因为这个星期滑雪以后,我就要到南岛了。第一站会先去基督城,如果在基督城找到工作,就会留下,如果找不到,我就会去皇后镇。南岛的天气很冷,最高温是三度而已,虽然很冷,但是我就是想活在雪景里。我离开工厂的那一天,和每个一起生活了三个月的同事道别,也和他们拥抱,结果大家都哭了,很凄惨的画面。上个星期刚刚参加了奥克兰天主教的青年生活营,我自己本身觉得没有什么特别的感想,但是我觉得很高兴的是,我带了一个来自台北的非教友去参加,她说她在营里感到很感动。上面的那些照片是我在这里认识的朋友,当然还有很多。事奉心弦的《稣哥咖啡厅》,看到你们的海报,真的很想参与你们,你们一定要加油!还有异星异翼的新歌发表演唱会,也要加油!世光最近有什么活动吗?很想念你们!

I already quit the job at Kiwi fruit pack house, after skiing on this weekend, I will travel to South Island. The first city i will visit to is Christchurch, if I can get a job over there, I will stay in Christchurch, but if nobody want to hire me, then I will move to Queenstown. South Island is very cold, the higher is about 3 degree celcius, even though it's cold, still I want to "live" in the snow. I still remember the last working day at pack house, I said goodbye to everybody, hug everybody and all cried together, it was so touching, really felt heavy to leave. I just joinned a Catholic Exodus Youth Camp in Auckland, frankly speaking, I didnt feel any special thing about that, but I brought a non-catholic friend who is from Taipei to joinned, she told me that she really felt warm in christ, I am happy to heard this. I miss you all!

Prince Exuperantius Fry

No comments: