Sunday, November 2, 2008

52 Days Past

已经52天了,这段没有你的日子,我选择了飞行,一直飞,穿梭在不同的国度,可以暂时甭想太多。这一次,我来到中国桂林,介于秋天和冬天之间,凉凉的,阳光在这个时候也显得如此懦弱;什么东西介于你和我之间,漂浮的?感情在什么时候变得如此脆弱?

我真的以为可以忘记你了。但是我身边的人,常问我,像我这样的空中飞人,有恋爱吗?我都回答得如此潇洒,被飞了,有什么关系,可你以为,我真的舍得吗?

看着你和你的新男友的照片,我无言以对。

你以为我真的不想你吗?

Its been 52 days living without you. I choose to fly, keep flying, to different countries, so that I can stop thinking of us for a while. This time, I came to Guilin, China, the weather is between autumn and winter, its cooling, the sun is showing its weakness in the sky; But do you know what is in between us? Something floating? When is the relationship came to the end?

I really thought that I can forget all about you. But the people around me, keep asking me the same question, do I get a lover since I flying like this. I always answered in my cool way, my lover dumped me, it is doesnt matter, in fact, do you think I can take it?

I have nothing to say when I saw the picture of your new boy friend and you, everything comes silence.

Dont you know that I still miss you, do you?

吃东西的时候想你;
在龙潭公园散步的时候想你;
自拍的时候想你;
喝酒的时候想你;
吃百香果的时候想你;
在银子岩里的时候想你;
看钟乳石的时候想你;

乘竹筏漂流的时候想你;
乘游船游阳朔漓江的时候想你;
接到绣球的时候想你;
掉进尧山的水井的时候想你;
看熊猫的时候想你;
看日月双塔的时候想你;

看象鼻山的时候想你;
看花海的时候想你;
看南宁博览会会馆的时候想你;
希望你看见我的笑容的时候,会想起我们以往那段快乐的时光。纵然你放弃了,我知道我还是得生活的。Muaks......
Hope you will think of our past when you see my smile. Even though you have given up, I know I still have to live. Muaks......

3 comments:

Anonymous said...

她不属于你。
无需眷恋过去。
不是你的就不要爱。
天涯何处无芳草,
何必单恋一枝花?
放眼展望未来。

天使

Anonymous said...

从你的笑容,我看不见伤心。
你真的难过吗?
你真的在乎吗?
难道,你又让眼泪倒后退吗?

凡人

said...

i dun think u look sad...
by the way, i think u need to do something with ur eye-bag...it's getting bigger