Wednesday, April 9, 2008

进入至高境界

最近脾气很暴躁,像中学时期那样。
称呼人少,得罪人多。
想来想去,就只有一个原因。
我离开了主耶稣。
我知道,他没有离开过我,这个我一直都知道。
每次都是我。
逃离的都是我。
连聊天的时间我都没有留给他。
起床、睡前,我都忘了他。
他以前教导我的,我都藏起来了。
没有实行他的教诲。
星期日的弥撒,我也睡到太阳都下山了。
弥撒的圣血,我用了前一晚的啤酒代替。
当初所坚持的信仰,我放到哪里去了?
天堂是不是最高的境界?
我怕我进不了。
一百年后。
我在哪里?
我们在哪里?

5 comments:

Linda said...

对我而言天堂就是永生。。。

你了解永生的意义吗?

said...

Your love one will always be with you ... till the end of this world !!!

ShirLen xiAo lili said...

你还是你……天主永远都在我们的身旁默默的守护我们……

艾尼丝 said...

我可以拍拍你的肩么...虽然是虚拟的方式,然后以同是天涯沦落人的姿态干一杯么,虽然这也是虚拟的. 那什么才是真的...我的天主真的,可是我却没有敢去正视...如果逃离都是弱者,那么为我们这身份再忏悔吧, 然后我怕又是再次,再次...无数次的坠落.

Anonymous said...

Hey Fry,
I understand what's your feelings now because what you have wrote today is the exact feelings that i have now...i'am having same situation with you...lost faith and leave GOD as the time goes on...the person we don't understand is ourselves or is because we too understand ourselves...I'm really shocked that when i saw this cause i always thought that no matter what's happened, you will stil be with God. By the way,i 'm trying my best to find back my faith again with GOD as before and i really hope that you will be the same. Gambatte ya my friend. You can do it. Trust yourself you can do it then you sure can do it. We +oil 2gether ya! Remember 1 2 3 smile >.< May GOD's peace and wisdom be with you always.