Friday, June 13, 2008

Nina Simone

Jangan tinggal aku
Kita hanya lupa
Semua yang kita lupa
Semua yang kita buat
Biar lupa harga
Nafas yang kita sudah gunakan
Kadang-kala bercakap
Dan masa yang kita gunakan
Masa perlu dihapuskan
Tak pernah tahu kenapa semua benda mesti mati
Jangan tinggal aku
Aku
Aku akan bawa kau
Air hujan yang jelas
Dari tempat yang jauh
Di mana tempat yang tak pernah ada hujan turun
Aku akan menerus perjalanan aku
Untuk menghiaskan cahaya dan emas
Aku akan membina sebuah tempat
Dimana semua benda ialah kasih sayang
Dimana kasih sayang ialah Raja
Dan kau adalah Permaisuri
Jangan tinggal aku
Aku tidak akan menangis lagi
Aku tidak akan bercakap banyak lagi
Menyembunyikan aku di satu tempat
Dan aku akan lihat kau senyum
Dan aku akan lihat kau menari
Aku akan dengar kau menyanyi
Dengan suara kau
Biar aku buat semua benda untuk kau
Bayang kau ialah bayang
Bayang tangan kau
Bintang di bawah perintah kau
Jangan tinggal aku

No comments: